Príbeh z praxe…
Katku ma zaujala počas školenia Leadership. Z môjho pohľadu mala predpoklady stať sa lídrom, čo však nedávala veľmi najavo. Niekedy nevieš, kto sa prejaví ako skutočný líder.
Operations Manager ju v tom čase osobne nepoznal, čo sa následne zmenilo, napriek tomu, že vo firme pracuje viac ako 700 ľudí.
Vedeniu firny som predostrel svoj návrh, že jej môžem robiť mentora.
Pripravil som plán a začal s Katkou pracovať na jej rozvoji. Mali sme veľkú podporu jej nadriadenej.
Katka viedla v tom čase malý tím. Pravidelne sme sa stretávali a riešili “nevyriešiteľné“. Dostávala zadania, ktoré svedomite plnila.
Po troch mesiacoch dostala Katka od vedenia podniku ponuku. Povýšila do pozície Supervisor (ekvivalent majstra) ak “uzdraví” pracovisko s dlhodobo najhoršími výsledkami, na ktorom pracovalo viac, ako 60 ľudí. Riešili sme spolu, či to má vziať. Bola to pre ňu výzva. Vzala to a diali sa veci.
Katka nastavila nové pravidlá, zlepšila procesy a ozdravila kolektív. Netrvalo rok a Katkine pracovisko vykazuje v podniku stabilne najlepšie výsledky.
Keď sme s Katkou rozoberali jej progresívny rast povedala mi, že je to moja zásluha. Čiastočne s ňou súhlasím, no veľkú časť práce odviedla ona sama. Ja som jej ukázal:
- Ako vie niektoré situácie riešiť omnoho efektívnejšie.
- Ako komunikovať s nadriadenými, aby jej dôverovali.
- Ako komunikovať s podriadenými, aby ju rešpektovali.
- Ako nastaviť pravidlá.
Odovzdal som jej balík nástrojov vedúceho pracovníka
Katka si po roku získala uznanie nielen slovenského, ale aj zahraničného vedenia podniku. Za obdobie jedného roka rástla osobnostne a odborne. Tým dosiahla, že má pre podnik omnoho väčšiu cenu a preto si prilepšila aj finančne.
Odovzdal som Katke svoje know-how, pretože som sám podobný príbeh zažil, len mi trval omnoho dlhšie. Dlhšie preto, lebo som nemal nikoho, kto by ma naučil AKO NA TO.
Preto dnes pomáham ľuďom, ktorí nechcú byť len šedý priemer.
Obsah:
- time – management a systém v práci
- osobná stratégia a osobný postoj
- stať sa lídrom a budovať silné vzťahy
- získať prirodzený rešpekt druhých
- vnímať spätnú väzbu okolia
- akcelerovať seba rozvoj
- podporiť vlastnú rozhodnosť
- moja rola lídra
- čo odo mňa môj tím očakáva a kedy ma bude nasledovať
- čo inšpiruje druhých a ako zvýšim ich angažovanosť
- ako získať prirodzený rešpekt a autoritu
- ako používať formy motivácie a koho nedokážeš motivovať
- ako zabezpečím dodržiavanie pravidiel
- ako zvýšim úroveň samostatnosti u podriadených
- s kým strácam čas a do koho sa oplatí ešte investovať
- ako dosahovať lepšie výsledky (zvýšiť „ťah na bránu“)
- morálku v tíme devastuje „burič“
- motiváciu v tíme zamrazil „travič“
- vás o čas a energiu oberá „chronický sťažovateľ“
- podriadeným, kolegom a nadriadeným
- nerobiť prácu za iných a naopak naučiť iných prevziať zodpovednosť
- povedať nie ľuďom, ktorí vás využívajú
- mať čas na svoje úlohy a neprijímať (nevedomky) úlohy od iných
- naučiť sa pripraviť kostru rozhovoru
- naučiť sa viesť aj nepríjemný rozhovor
- pochváliť za snahu či povzbudiť, ak sa nedarí

Čo hovoria naši účastníci
Praktické príklady mne ako začiatočníkovi veľmi pomohli si predstaviť danú situáciu. Tiež aj interakcia právnika do školenia.
Ivana • Vybrané kapitoly Zákonníka práce
Školenie bolo presne také, ako som očakávala. Páčili sa mi reálne príklady z praxe. Žiadne „suché“ čítanie alebo prechádzanie si Zákonníka práce. Lektorka má všeobecný rozhľad, vyzná sa v problematike a bohaté pracovné skúsenosti. Rýchlo reagovala na rôzne otázky a podrobne vysvetlila ako by „určitú problematiku“ vyriešila ona. Páčilo sa mi aj zakomponovanie rozhovoru s právnikom a možnosť kladenia otázok priamo jemu a riešenie konkrétnych prípadov.
Emília • Vybrané kapitoly Zákonníka práce
Výklad, spôsob, akým bolo školenie podané. Obrovské skúsenosti Tomáša, ktorý vie geniálne informácie podať. Super prístup a super atmosféra. Super obedy.
Marek • Leadership II.
Osobné skúsenosti, zapájanie účastníkov, aktívne „divadlo“, nácvik situácií, organizácia.
František • Leadership II.
Praktické príklady a návody ako ich riešiť. Školiteľ s praxou z výroby.
Branislav • Leadership II.
Prístup, prednes, celkový dojem.
Emil • Leadership II.
Praktické príklady, výborná prax, vysvetlenie bolo zrozumiteľné. Deň má málo hodín a preto bolo školenie krátke.
Tomáš • Leadership II.
Spôsob prevedenia, prezentácia, komunikácia, prípadové štúdie. Odchádzam s hlavou plnou myšlienok, ktoré ak sa mi podarí previesť do praxe, STÁLO TO ZA TO.
Nikoleta • Leadership II.
Konkrétne príklady z praxe. Nájdenie vlastných rezerv v komunikácii a správaní so svojimi podriadenými. Celkový prístup školiteľa.
Veronika • KOMUNIKÁCIA I.
Komunikácia s nadriadenými a podriadenými. Modelové situácie, riešenie sporu.
Ľuboš • KOMUNIKÁCIA II.
Vaši lektori

Ing. Tomáš Železník
Zakladateľ OPEX Akadémie
Ako Operations Manager viedol viac, ako 500 spolupracovníkov. Riadil významné projekty, implementoval metódy štíhlej výroby a viedol workshopy v oblasti výroby, logistiky, kvality, údržby, inžinieringu či HR.
Za kľúčové, považuje skúsenosti nadobudnuté vo svojich začiatkoch na dielni v pozícii výrobného majstra a vedúceho výroby.
Medzinárodné skúsenosti získal v Číne, Nemecku a Kanade. Pripravoval procesy na audity, či už certifikačné , re-certifikačné, zákaznícke či procesné.
Na školeniach, ktoré vedie sa venuje sebapoznaniu, pravidlám, modernému time-managementu, podpore disciplíny na pracovisku, delegovaniu kompetencií, komunikácii, budovaniu vzťahov, motivácii, zvyšovaniu výkonu, či príčinám odporu k zmenám. Témam, s ktorými sa denne stretáva každý, kto vedie druhých ľudí.
„O tom, ako viesť druhých ľudí som sa naučil najviac počas 18 ročnej praxe na shopfloore a o komunikácií zasa pri manželke a troch deťoch.“•
Mám záujem o „Mentoring“…
Nezáväzný dopyt. Obratom Vás budeme kontaktovať.
