Mentoring

Príbeh z praxe…

Katku ma zaujala počas školenia Leadership. Z môjho pohľadu mala predpoklady stať sa lídrom, čo však nedávala veľmi najavo. Niekedy nevieš, kto sa prejaví ako skutočný líder.

Operations Manager ju v tom čase osobne nepoznal, čo sa následne zmenilo, napriek tomu, že vo firme pracuje viac ako 700 ľudí.

Vedeniu firny som predostrel svoj návrh, že jej môžem robiť mentora.

Pripravil som plán a začal s Katkou pracovať na jej rozvoji. Mali sme veľkú podporu jej nadriadenej.

Katka viedla v tom čase malý tím.  Pravidelne sme sa stretávali a riešili “nevyriešiteľné“. Dostávala zadania, ktoré svedomite plnila.

Po troch mesiacoch dostala Katka od vedenia podniku ponuku. Povýšila do pozície Supervisor (ekvivalent majstra) ak “uzdraví” pracovisko s dlhodobo najhoršími výsledkami, na ktorom pracovalo viac, ako 60 ľudí. Riešili sme spolu, či to má vziať. Bola to pre ňu výzva. Vzala to a diali sa veci.

Katka nastavila nové pravidlá, zlepšila procesy a ozdravila kolektív. Netrvalo rok a Katkine pracovisko vykazuje v podniku stabilne najlepšie výsledky.

Keď sme s Katkou rozoberali jej progresívny rast povedala mi, že je to moja zásluha. Čiastočne s ňou súhlasím, no veľkú časť práce odviedla ona sama. Ja som jej ukázal:

  • Ako vie niektoré situácie riešiť omnoho efektívnejšie.
  • Ako komunikovať s nadriadenými, aby jej dôverovali.
  • Ako komunikovať s podriadenými, aby ju rešpektovali.
  • Ako nastaviť pravidlá.
Odovzdal som jej balík nástrojov vedúceho pracovníka

Katka si po roku získala uznanie nielen slovenského, ale aj zahraničného vedenia podniku. Za obdobie jedného roka rástla osobnostne a odborne. Tým dosiahla, že má pre podnik omnoho väčšiu cenu a preto si prilepšila aj finančne.

Odovzdal som Katke svoje know-how, pretože som sám podobný príbeh zažil, len mi trval omnoho dlhšie. Dlhšie preto, lebo som nemal nikoho, kto by ma naučil AKO NA TO.

Preto dnes pomáham ľuďom, ktorí nechcú byť len šedý priemer.

Obsah:

1. Vedenie seba
  • time – management a systém v práci
  • osobná stratégia a osobný postoj 
  • stať sa lídrom a budovať silné vzťahy 
  • získať prirodzený rešpekt druhých
  • vnímať spätnú väzbu okolia
  • akcelerovať seba rozvoj
  • podporiť vlastnú rozhodnosť
2. Vedenie druhých
  • moja rola lídra
  • čo odo mňa môj tím očakáva a kedy ma bude nasledovať
  • čo inšpiruje druhých a ako zvýšim ich angažovanosť
  • ako získať prirodzený rešpekt a autoritu
  • ako používať formy motivácie a koho nedokážeš motivovať
  • ako zabezpečím dodržiavanie pravidiel
  • ako zvýšim úroveň samostatnosti u podriadených 
  • s kým strácam čas a do koho sa oplatí ešte investovať
  • ako dosahovať lepšie výsledky (zvýšiť „ťah na bránu“)
3. Nastaviť hranice ak:
  • morálku v tíme devastuje „burič“
  • motiváciu v tíme zamrazil „travič“
  • vás o čas a energiu oberá „chronický sťažovateľ“
4. Delegovať úlohy 
  • podriadeným, kolegom a nadriadeným
  • nerobiť prácu za iných a naopak naučiť iných prevziať zodpovednosť
  • povedať nie ľuďom, ktorí vás využívajú
  • mať čas na svoje úlohy a neprijímať (nevedomky) úlohy od iných
5. Hodnotiť správanie, výkon, spoluprácu s ostatnými a
  • naučiť sa pripraviť kostru rozhovoru
  • naučiť sa viesť aj nepríjemný rozhovor
  • pochváliť za snahu či povzbudiť, ak sa nedarí
Corporate-Design-Elements-Small-01
  • cieľová skupina

    Každý, kto sa chce v práci posunúť ďalej a systematicky budovať kariéru.
     
  • termín

    Podľa dohody s klientom

    Kontaktujte ma na nezáväzný dopyt

    Rozsah
    Dohodou po konzultácii

  • miesto konania

    Online (platforma Zoom alebo Teams)

  • cena

    Dohodou po individuálnej konzultácii

  • hodnotenie


    4,7 z 5 hviezdičiek

  • súvisiace školenia

Čo hovoria naši účastníci

Vaši lektori

photo-TomasZeleznik-2027

Ing. Tomáš Železník

Zakladateľ OPEX Akadémie

Ako Operations Manager viedol viac, ako 500 spolupracovníkov. Riadil významné projekty, implementoval metódy štíhlej výroby a viedol workshopy v oblasti výroby, logistiky, kvality, údržby, inžinieringu či HR.

Za kľúčové, považuje skúsenosti nadobudnuté vo svojich začiatkoch na dielni v pozícii výrobného majstra a vedúceho výroby.

Medzinárodné skúsenosti získal v Číne, Nemecku a Kanade. Pripravoval procesy na audity, či už certifikačné , re-certifikačné, zákaznícke či procesné.

Na školeniach, ktoré vedie sa venuje sebapoznaniu, pravidlám, modernému time-managementu, podpore disciplíny na pracovisku, delegovaniu kompetencií, komunikácii, budovaniu vzťahov, motivácii, zvyšovaniu výkonu, či príčinám odporu k zmenám. Témam, s ktorými sa denne stretáva každý, kto vedie druhých ľudí.

„O tom, ako viesť druhých ľudí som sa naučil najviac počas 18 ročnej praxe na shopfloore a o komunikácií zasa pri manželke a troch deťoch.“•

Mám záujem o „Mentoring“…

Nezáväzný dopyt. Obratom Vás budeme kontaktovať.

Prípadne nás môžete kontaktovať priamo
+421 (0)903 466 825
OPEX-Hands-on-Table-C